Friday, January 11, 2013

Hening rasa

Emang aku tak sesempurna siapa-siapa
Cuman aku juga mau dijaga hatinya

Ah
Perempuan gila ini bicara sendirian lagi

Lengang.
Senggang.

Aku juga mau-kan sang pujangga
Aku juga ada perasaan cinta
Ah mungkin masa aku belum tiba
Atau mungkin cinta aku sudah di-bagikan sama mereka-mereka yang sedang bahagia

Itu.
Lihat anak kecil yang bertatih itu
Dia itu ada kerna mungkin rasa cinta kamu yang dikongsi-kongsikan

Itu,lihat dia lagi,
Dia senyum-senyum nampak 2 batang gigi,
Senyum si bidadari,
Apa yang lebih ber-arti dari rasa bahagia se-macam ini?

Oh jika begitu,
Aku tak mau keluh dalam-dalam lagi,
Aku mau rapi-kan rasa ini bawa mati.

Aku serah diri.

Makanya diam saja Anon
Kau pecinta tewas
Sedar-kan itu
Ego mu infinitas
Katakan sama aku jika kau berhak untuk rasa agung itu
Katakan sama aku
Katakan--

No comments: