Wednesday, January 2, 2013

Kosong

31/12/12
11:36 PM

Detik sekarang aku masih belasan,
Esok,
Ada ke-luarbiasaan,
Hari pertama-tama aku jangkau umur puluhan,
Tak teruja mana,
Cuma terasa tua.
Tiada konklusi khusus untuk tahun baru ini,
Cuma pembawakan azam dari tahun yang sebelumnya,
Azam & impian yang tak tertunaikan,
Azam & impian yang Tuhan tak kasi jadi kenyataan,
Azam & impian dari marhaen yang berharapan.
Walhasil,
Tahun dua kosong satu dua tidak juga menghampakan,
Banyak rahmat yang Tuhan suapkan,
Syukurlah aku kerna Tuhan mau kongsikan kasih-Nya sama aku,si pendosa.
Allahu Allah,
Allahu Allah,
Tuhan aku baik,
Aku suka apa saja yang datangnya dari Dia,
Terima kasih Allah untuk pinjaman nyawanya,
Terima Kasih Allah untuk semua apa yang kau karunia-kan sepanjang aku menumpang di hentian dunia yang tak berperi-kehidupan ini.

No comments: