Tuesday, February 5, 2013

Musabab

Aku menulis saban hari.Semua yang datang dari lubuk hati.Tentang rasanya semua.Kerna masa aku menyikit.Bahkan semua orang sekalipun.Mati itu menghampiri.Kalaupun aku rebah esok,meski tak sepenuh hayat aku sisip-kan dalam wicara ini; secebis juga sudah memadai daripada yang lompong.Mana tau nanti mak atau bapak terjumpakan ruangan ini.Boleh nanti dibuat pelepas rindu mereka untuk aku.Mana tau mereka-mereka yang mengasihi aku, mau ingatan kembali tentangnya aku.Boleh juga mereka terngiang-ngiangkan segala kenangan enak kembali.Cuman itu tujuan aku menghidupkan diari visual ini.Cuman itu.Aku mau diingati.

Tak cukup untuk aku menyisip kenangan atau perjalanan yang aku alami dalam hidup.Segala wicara terus yang aku tari-kan ini juga untuk ingatan-nya aku.Ingatan agar aku terus terpandu.Ingatan agar aku terus tau yang aku bukan hidup bersenangan selalu.

No comments: