Monday, September 3, 2012

Muka surat baru

Hari pertama dan terakhir kerja

Tak seperti selalu . Aku penat yang teramat untuk jadi hippies malam ni . Bukan dalam mood bergelandangan malam tu .
Nisa .
Dia pun first day kerja hari tu . Tapi dia contract . Dia pelawa aku ikut dia balik Ampang . Aku turutkan . Aku dapat rasa dia elok orangnya . Inshallah
Nisa hidup  sendiri di kota kosanastra ni . Aku perhati lagi . Aku lebih banyak diam untuk beri dia peluang meluah . Aku nampak 'keperitan' dari dalam mata hitam dia .
Katanya ,
dia lari rumah dek kerana selisih faham
Aku sudah jangkakan itu , namun aku masih menunggu dia untuk terus bercerita
akhir kalam , dia melarikan diri kerana nafsu songsangnya . Aku masih tenang . Hanya mengukir senyuman tatkala dia menantikan respons dari aku .
Terluahlah segala cerita dimana dia harus ikat perut dan hidup di flat pemberian bekas majikannya . Syahdu .
Rumah yang dia diami lengang . Hanya beralas tikar biasa .
Aku masih berlagak biasa
Sungguh , dia baik orangnya .
Sungguhpun bergelandangan , dia sering ungkitkan ; mak aku dulu tak bagi aku buat macam ni ..... mak aku selalu pesan.....
Indah
Indah sungguh hubungan anak & ibu itu
Mungkin ini jalan yang dia pilih .
Keesokannya , dia mengiringi aku hingga ke LRT Ampang
Kami berjabat dan dia berulang kali mengingatkan aku untuk terus berhubung dengannya .
Aku angguk tanda faham
Kau permudahkanlah rezeki dia Ya Tuhan , sesungguhnya dia telah berbuat baik terhadapku Ya Tuhan 

No comments: