Tuesday, December 18, 2012

'Jangan lupa asal bermula'

Aku terselesa dengan nikmat berkawan kini.Nikmat yang aku tak punya sewaktu di Shah Alam dahulu.
Munafiklah aku jika aku katakan aku tak senang dengan rasa ini.Rasa indah,rasa dihargaikan,rasa diutamakan.
Tapi desis aku cuma....
Sampai kapan?
Aku tercari indikator masa yang tampak.
Ah.
Ini semua cubaan.
Cubaan yang Tuhan tujukan untuk aku.
Tujukan untuk aku yang kebal jiwa.
Aku tau itu.
Aku tau.
Kerja aku cuma;
Jalani saja apa yang tertuliskan
Amatkan apa yang aku lalui
Teladankan yang mungkar itu agar tidak terstigma sama yang maaruf
Syukuri apa yang Dia aturkan
Ya.
Menari-kan jari memangnya lagi enteng dari melakukan.
Namun,
Itulah makna keseluruhannya
Kita yang hina ini cuma bisa mengatur rancangkan,
Dia,Tuhan yang Maha Besar itu yang menitik nokhtah-kan
Wallahualam--

No comments: